
Drinking green tea may offer some protection against lung cancer, according to some researchers who have studied the disease at a medical university in Taiwan. In the study, smokers and non-smokers who drank at least a cup a day cut their lung cancer risk significantly, a US cancer research conference heard.
Laboratory studies have shown that extracts from green tea, called polyphenols, can stop cancer cells from growing.
Dr I-Hsin Lin, of Shan Medical University in Taiwan, found that among smokers and non-smokers, people who did not drink green tea were more than five times as likely to get lung cancer than those who drank at least one cup of green tea a day.